Proč hlídat vyhledávací dotazy u reklam (Google Ads, Sklik)

Když spustíte novou vyhledávací kampaň placené reklamy, můžete spoustu peněz utratit za vyhledávání, které nepřitáhne vaši cílovou skupinu. Uživatel klikne na reklamu, během pár vteřin na webu zjistí, že to není to, co hledal a rychle odchází. A z rozpočtu reklamy máte utraceno úplně zbytečně částku v řádech desetikorun, ale někdy i stovek  za proklik. V tomto článku se dozvíte, jak a proč hlídat vyhledávací dotazy u reklam.

Zadání klíčových slov před spuštěním reklamy

Před spuštěním vyhledávací kampaně je třeba zadat klíčová slova, na která se má kampaň spouštět. Klíčová slova mají několik podob:

  1. Přesnou shodu, kde uživatel musí zadat vámi přesně zadaný výraz.
  2. Klíčovou shodu, kde je možné přidat výraz před a za vámi zadané klíčové slovo nebo spojení
  3. Volnou shodu, kde stačí, aby vyhledávání obsahovalo klíčové slovo, ale také může být různě doplňováno. Tato shoda je nejbezpečnější s ohledem na zbytečně utracený rozpočet v kampani.

Vyloučení klíčových slov

Pro omezení plýtvání rozpočtem je třeba také vyloučit klíčová slova, na které nechcete nechat svou reklamu zobrazovat, protože s vaším produktem nesouvisí a dané vyhledávání by nevedlo ke konverzi na webu.

Příklad – reklamy na nebankovní půjčky

Vyhledávací dotazy u reklamy

Protože se jedná o reklamy na dražší půjčky pro rizikové klienty, bylo třeba vyloučit výrazy jako bezúročná, nejlevnější, ale také jména všech bankovních společností, které poskytují levnější půjčky.  Také jsem vyloučila výrazy jako srovnání, kalkulačka a podobné výrazy, které neodpovídají tomu, co společnost nabízí. Jak vidíte na fotce, tak vyloučených klíčových slov je 95. Zdá se, že to není malé číslo, ale neustále se zvyšuje.

Proč hlídat vyhledávacích dotazy u reklam po spuštění

Jakmile spustíte novou reklamu, je třeba často hlídat, na jaké výrazy se vaše reklama spouští. Já to dělám zkraje i několikrát denně, minimálně první měsíc. Až se reklama zaběhne, tak stačí nakukovat do vyhledávacích dotazů už méně, ovšem za předpokladu, že jste všechny nevhodné výrazy postupně vylučovali.

Vyhledávací dotazy u reklamy

U obrázku výše vidíte vyloučené nevhodné vyhledávací dotazy. Protože k půjčkám je třeba doložit příjem, je zbytečné zobrazovat reklamu, pokud někdo hledá půjčku bez doložení příjmu. Ve sloupečku vpravo vidíte cenu za jeden proklik, která není zrovna malá.

Pokud bych tyto výrazy nevyloučila, mohlo by se stát, že celý rozpočet na reklamu vyčerpají tyto nevhodné výrazy, reklama nebude mít požadovaný efekt – nepřivede žádné klienty. Nebo jich bude tak málo, že se reklama nevyplatí. A to je častým důvodem, proč si lidé myslí, že se reklama nevyplatí.

Až budete vytvářet novou reklamu ve vyhledávací kampani, nezapomeňte vyloučit nevhodná klíčová slova a alespoň jednou denně hlídat vyhledávací dotazy. Minimálně do té doby, než přestanou přibývat výrazy, za které nechcete platit.  Anebo si nechte PPC reklamy vytvořit a spravovat odborníky a věnujte se rozvoji své firmy.

Nezávazná poptávka

Chcete vytvořit a spravovat reklamní kampamě? Napište mi.

Do zprávy můžete dát odkaz na produkty nebo služby, které chcete propagovat. Máte nějakou představu o kampani, jak by měla vypadat? Nebo už máte reklamy a chcete je zkontrolovat, případně upravit? 

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely vyřešení vašeho dotazu.

 

 

Chcete se dozvědět, až se bude rozdávat kurz zdarma nebo za 1 korunu?

Nechte nám svůj e-mail a už vám žádná zajímavá akce neunikne. Odhlásit se můžete kdykoli.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.